Verksamhetsplan 2022

Årsmötet – årsmötesmiddag fredagen 22 april

Årsmötet kommer att genomföras fredagen 22 april. Inbjudan kommer att skickas ut senast 8 april. Om det inte är möjligt att genomföra mötet, kommer årsmötet att genomföras genom

poströstning motsvarande årsmötet 2021.

Veteranluncherna

Veteranluncher i mäss Trianon 28 april, 19 maj, 29 september, 27 oktober och 24 november.

Amnälan till Stefan Elm 070-3355913 senast måndag i veteranlunchveckan.

Totalförsvarsdag lördagen 23 april

En totalförsvarsdag kommer att genomföras av garnisonen och länsstyrelsen lördagen 23 april.

Program kommer att annonseras i press. Programmet kommer även att anslås på vår hemsida.

Veterandagen söndagen 29 maj

Veterandagen genomförs 29 maj. Utifrån att det finns så många Cypernveteraner i vårt län som har möjlighet att medaljera kommer ett lokalt evenemang att genomföras i Eksjö. Program kommer att anslås på vår hemsida.

Nationaldagsfirande måndagen 6 juni

Föreningen deltar vid genomförandet samt inbjuder medlemmar till samkväm efter genomförandet. Inbjudan kommer.

Eksjö internationell Tattoo 28-30 juli

Eksjö internationell Tattoo genomförs 28-30 juli. Program framgår av hemsidan eksjotatttoo.se

Kamratföreningen har reserverat ett antal biljetter till lördagsföreställningen 20.00.

Vi säljer dessa till ett subventionerat pris om 450 kr.

Vi kommer även före föreställningen att anordna en gemensam samling med en enklare förtäring på Trianon och busstransport till föreställningen.

Intresse anmäls till Stefan Elm, stefan.elm@treelm.se eller 070-3355913 senast 20 maj.

Höstmönstring lördagen 24 september

Utifrån att vi genomfört två samlingar för fd.anställda på I 12 har styrelsen beslutat att detta skall bli en årlig tradition . Samlingen genomförs årligen sista lördagen i september.

2022 sker detta lördagen 24 september. Inbjudan kommer att ske via mail och hemsida.

FN-dagen lördagen den 22 oktober

FN-dagen som ersatt Garnisonens kyrksöndag genomföras lördagen 22 oktober